We were humanity tells a science fiction story in which plants and artificial intelligence merged into a new entity, inhabiting a cyberspace built on the webs of roots and fungi that extend underground in the islands of "el Tigre". For these entities, the memetic fragments of our culture are fruits given by nature that serve to build incomprehensible structures.

 

It is a constantly changing project that takes place on various platforms: short films, video games, installations, paintings and audiovisual concerts.

 

The technical aspect plays a very important role, and the participation of my brother Joan Sol Roo in the development of a tool that allows real-time manipulation of sound, 3D models, simulations and entities with artificial intelligence, within an engine, is essential. that is used for the realization of video games.

 

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Éramos la humanidad cuenta una historia de ciencia ficción en la que las plantas y la inteligencia artificial se fundieron en una nueva entidad, habitando en un ciber espacio construido por las redes de raíces y hongos que se extienden bajo la tierra en las islas del Tigre. Para estas entidades, los fragmentos meméticos de nuestra cultura son frutos dados por la naturaleza que sirven para construir incomprensibles estructuras.

 

Es un proyecto en constante mutación que se desarrolla en varias plataformas: cortometrajes, videojuegos, instalaciones, pinturas y conciertos audiovisuales.

 

El aspecto técnico juega un papel muy importante, y es fundamental la participación de mi hermano Joan Sol Roo en el desarrollo de una herramienta que permite la manipulación en tiempo real de sonido, modelos 3d, simulaciones y entidades con inteligencia artificial, dentro de un motor que se utiliza para la realización de videojuegos.

 

 

 

 

 

MATEO AMARAL